CoE GameCult publications

Show all

2021

Arjoranta, Jonne; Koskimaa, Raine; Siitonen, Marko

Immersive Gaming as Journalism

In: Uskali, Turo; Gynnhild, Astrid; Jones, Sarah; Sirkkunen, Esa (Ed.): Immersive Journalism as Storytelling: Ethics, Production, and Design, pp. 136-147, Routledge, 2021, ISBN: 978-1-138-33764-0.

Book chapter Open access

Abstract | Links | Tags: Augmented reality, Digital games, Digital technology, Gamification, Immersiivinen journalismi, Immersion, Immersive gaming, Immersive technology, Journalism, Osallistaminen, Virtual reality

2020

Ferrer-Conill, Raul; Foxman, Maxwell; Jones, Janet; Sihvonen, Tanja; Siitonen, Marko

Playful Approaches to News Engagement

In: Convergence: The International Journal of Research into New Media Technologies, vol. 26, iss. 3, pp. 457-469, 2020, ISBN: 1354-8565.

Journal article Open access

Abstract | Links | Tags: Engagement, Games, Gamification, Institutional logics, Journalism, Ludic, News, Newsgames, Playfulness

2018

Laine, Antti; Turtiainen, Riikka

Urheilujournalismi vallan vahtikoirana? Tapauskohtaisessa tarkastelussa huippu-urheilun muutostyötä käsittelevä uutisointi suomalaisissa sanomalehdissä

In: Media & viestintä, vol. 41, no. 4, 2018, ISSN: 2342-477X.

Journal article Open access

Abstract | Links | Tags: Huippu-urheilu, HuMu, Journalism, Journalismi, Sisällönanalyysi, Urheilu, Urheilujournalismi, Uutisointi, Vallan vahtikoira