CoE GameCult publications

Show all

2021

Mäyrä, Frans

Hybridien verkoissa: Toimijuus digitaalisissa pelikulttuureissa

In: Laakkonen, Mika (Ed.): Informaatioteknologian filosofia, etiikka ja digitalisoitunut yhteiskunta, pp. 195-213, Jyväskylän yliopisto, 2021, ISBN: 978-951-39-8804-3.

Book chapter Open access

Abstract | Links | Tags: Digitaalinen kulttuuri, Digitaaliset pelit, Kulttuurinen teknologiasuhde, Toimijuus

2020

Koski, Kaarina; Turtiainen, Riikka

Vernakulaari verkossa – Vertaisuuden ilmaisemisen digitaaliset ulottuvuudet

In: Elore, vol. 27, iss. 1, pp. 85-107, 2020, ISSN: 1456-3010.

Journal article Open access

Abstract | Links | Tags: Digitaalinen kulttuuri, Diskurssi, Sosiaalinen media, Vernakulaari

Koskimaa, Raine

Ihan kuin kirja, mutta parempi!: Hybridikirjoja lapsille ja aikuisille

In: Ahvenjärvi, Kaisa; Joensuu, Juri; Helle, Anna; Karkulehto, Sanna (Ed.): Paperinen avaruus: näkökulmia kirja-esineen ja kirjallisuuden materiaalisuuksiin, pp. 81-92, Jyväskylän yliopisto, 2020, ISBN: 978-951-39-8136-5.

Book chapter Open access

Links | Tags: Digitaalinen kulttuuri, Kirjallinen kulttuuri, Kirjat, Risteymät (biologia)

2019

Turtiainen, Riikka

Leikitäänkö kampaajaa? Digitaalinen koskettaminen ASMR-roolileikkivideoissa

In: Lähikuva – audiovisuaalisen kulttuurin tieteellinen julkaisu, vol. 32, iss. 3, pp. 26-45, 2019, ISSN: 2343-399X.

Journal article Open access

Abstract | Links | Tags: ASMR, Digitaalinen kulttuuri, Kehollisuus, YouTube

2018

Suominen, Jaakko; Saarikoski, Petri; Reunanen, Markku

Digitaalisen kilpapelaamisen esihistoriaa Suomessa 1980-luvulta 1990-luvun puoliväliin

In: Koskimaa, Raine; Arjoranta, Jonne; Friman, Usva; Mäyrä, Frans; Sotamaa, Olli; Suominen, Jaakko (Ed.): Pelitutkimuksen vuosikirja 2018, pp. 5–34, 2018, ISSN: 1798-355X.

Book chapter Open access

Abstract | Links | Tags: Digitaalinen kulttuuri, Elektroninen urheilu, Kilpapelaaminen, Pac-Man, Pelihistoria, Tietokone- ja pelilehdet