CoE GameCult publications

Show all

2021

Meriläinen, Mikko; Hietajärvi, Lauri

Teknologia ei vieläkään tuhonnut nuorisoa

In: Westermarck-seura, 2021, ISSN: 2489-9402.

Publication for professional or general audience Open access

Links | Tags: Lapset, Nuoret, Sosiaalinen media, Teknologia, Tieto, Yhteiskunta

Meriläinen, Mikko

“Sielun oopiumia nuorisolle”: Digipelaamisen haittoja liioitellaan, kertoo pelitutkija Mikko Meriläinen

In: Toinen Aatos, 2021.

Publication for professional or general audience Open access

Links | Tags: Digitaalinen pelaaminen, Nuoret

2020

Välisalo, Tanja; Ruotsalainen, Maria

Nuorten uudet urheiluidolit: E-urheilun valtavirtaistuminen ja faniuden muodot

In: Nuorisotutkimusverkosto, 2020.

Publication for professional or general audience Open access

Links | Tags: Elektroninen urheilu, Fanius, Nuoret

Meriläinen, Mikko

Kohti pelisivistystä: Nuorten digitaalinen pelaaminen ja pelihaitat kotien kasvatuskysymyksenä

2020, ISSN: 2489–2297.

Doctoral thesis Open access

Abstract | Links | Tags: Adverse gaming consequences, Bildung, Digitaalinen pelaaminen, Digital gaming, Game education, Game literacy, Media education, Mediakasvatus, Nuoret, Pelihaitat, Pelikasvatus, Pelisivistys, Youth

2019

Meriläinen, Mikko; Moisala, Mona

Älylaitteet ja pelaaminen: Peliharrastus osana monipuolista arkea

In: Kosola, Silja; Moisala, Mona; Ruokoniemi, Päivi (Ed.): Lapset, nuoret ja älylaitteet: Taiten tasapainoon, pp. 56-64, Duodecim, 2019, ISBN: 978-951-656-743-6.

Publication for professional or general audience

Tags: Älylaitteet, Nuoret, Pelaaminen